close

M10244346_big  

這一次我(姿菁姐姐)找到一本非常有趣的故事想和小朋友分享

這本書因為是英文繪本,截至目前為止也沒看過有翻譯成中文的繪本

故事內容又非常的生動有趣和有想像力  所以決定讀這本繪本給小朋友聽

This time I want to share a very interesting story  to the children due to the story isn't translated to Chinese version.

Besides, the content is creative and imaginative, it's especially suitable for children.

 

IMG_8367-tile422343_509946429021906_162788525_n

當我在讀這本繪本時,大家專注的眼神也讓我越講越起勁

因為我知道 當大家專注於你的故事時

不只是故事內容吸引他們,更重要的是 你如何去表達出那些吸引他們的聲音及肢體語言

我想這就是一個好的說故事者所需具備的兩項重要條件吧

While I was reading the story, I knew that not only a good story will attract their attention, but also your expression of tone and body language.

I think these are two crucial skills which a good storyteller needs.

 

293247_509946942355188_856119721_n-tile  

這次是我第三次說故事給小朋友們聽,每次都會遇到不同的狀況

例如:有小朋友會聽一聽開始心浮氣躁 想跑來跑去, 可能也會有小朋友從故事的一半後才加入

這些都是我該學習如何應對的問題

我想我能做的是, 讓一開始就有參與的小朋友能沉浸在我的故事裡, 也讓後來加入的小朋友就算沒聽到前半段的故事

也還是可以了解這故事有趣的地方在哪裡 並且能學到英文  

這樣就成功了吧!

As for my third time to share stories to children, I find out that  there are different situations for me to learn how to solve them, 

such as some children will be impatient during the story-telling or some children will join the group after the story begins.

I think I should learn to make children love my story and know the meanings of my story, also, it would help them to learn English vocabulary and grammar.

 

 

297625_509946269021922_118832991_n    

還有 我也有注意到 每周這位爸爸都會帶著他的小孩前來聽我們大哥哥大姐姐說故事

因為我們會在講完故事後有獎徵答 答對的可以得到一個小點數 集滿十點有禮物

上次問爸爸他的小孩有沒有帶之前即到的點數

爸爸只有說 沒關係 他們主要的目的是來聽我們說故事的 

聽到之後我們大哥哥大姐姐們都非常的感動

好像也間接的給予了我們自信和肯定  真的是非常的感謝他們一直以來的支持 

I notice that this father will bring his child to come to listen to our story every Saturday.

There is a one time I ask this father whether his child brings the collected points to exchange the present which we prepared for.

However, the father said, "It's okay, our main purpose is to listen to your story, not the present."

After that, we all feel touched by what he said because it's just like to give us confidence and encourage us that we are doing a good job these several weeks.

We all appreciate.

 

by Mei

arrow
arrow
    全站熱搜

    librarian 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()